Informace rodičům 18.9:
18. září 2015
Milí rodiče,
ve čtvrtek jsme zvolili tři zástupce naší třídy do Ekoparlamentu na 1. stupni. Z kandidátů byli nakonec v tajných volbách vybráni tito tři: Bára, Kája a Filip.
Týden jsme zakončili příjemnou vycházkou po Vraném. Děkujeme panu Tomkovi, který nám umožnil prohlédnout si zblízka divoká prasátka a hodně zajímavého nám o nich také pověděl.
Co jsme zvládli tento týden:
ČESKÝ JAZYK – počítali jsme věty v textech v učebnici, ve dvojicích skládali slova do vět a počítali slova ve větách
- do sešitu jsme psali slova podle počátečních písmen a také první krátký diktát (dopadl velmi dobře )
- v písance jsme pokračovali v opisu slov a vět a zaměřili se na písmenko „z“ (psaní nám jde trochu ztuha, bude mu proto věnováno i více domácích úkolů, aby technika zautomatizovala a děti se mohly postupně více soustředit na obsah než techniku)
- četli jsme další pohádku o Ostružinkovi, tentokrát o tom, jak Ostružinka poradil malému prasátku, jak se připravit na zimu
- řešili jsme další úkoly ze Čteme s porozuměním zaměřené na určení hlavní myšlenky textu
MATEMATIKA – při hře na sovu se snažíme klást čím dál důmyslnější otázky
- zvířátka dědy Lesoně – prvně jsme nahlédli do nového prostředí, ve kterém děti pracují s ikonami zvířátek a získávají tak první zkušenosti s řešením rovnic
- zatím jsme si zavedli ikony pro tři zvířátka (myš, kočku a husu) a naučili se první vztahy (kočka je stejně silná jako dvě myši, husa je stejně silná jako kočka a myš nebo tři myši)
- už zaznamenávání zvířátek pomocí jednoduchých ikon děti zaujalo a velká část třídy se aktivně zapojila do diskusí při porovnávání různě složených družstev zvířátek, obzvláště kluci báječně argumentovali (Matýsek přišel s nápadem nahrazování – „místo kočky můžeme dát dvě myši“ a Filip hned začal s převáděním na čísla, „myš je jako jedna, kočka je za dva a husa za tři“; ostatní jejich způsoby řešení postupně přejímají)
- vyhráli jsme si také s parketami, jednotlivé tvary jsme si pojmenovali, abychom se mezi sebou snáze dorozumívali
PRVOUKA – učili jsme se poznávat listnaté stromy, keře a jejich plody (žaludy, bukvice, jeřabiny, trnky, hloh, šípky, lískové oříšky, javor, lípu) a poctivě to trénovali každé ráno na začátku vyučování
ANGLIČTINA – po barvách jsme si zopakovali číslice a počítání do deseti
TV – tělocvikem jsme se proskákali, nechyběly cviky zaměřené na koordinaci pohybu a na závěr střelba pěnovým míčem na kuželky
Co nás čeká příští týden:
ČESKÝ JAZYK – učebnice do str. 16
- Čteme s porozuměním (hlavní myšlenka)
- psaní písmenka „h“ a psaní slov a vět (písanka str. 33, 9, 12)
MATEMATIKA – opakování sčítání a odčítání v různých prostředích (autobus, krokování, pavučiny), prostorová geometrie (krychlové stavby), parkety, výstaviště (učebnice do str. 16)
PRVOUKA – potravní řetězce, svátek zvířat
Další informace:
- Děkuji všem, kteří již uhradili třídní fond a přinesli nám papírové kapesníčky. Na doplacení třídního fondu je čas do konce září.
- Ze seznamu pomůcek, který jsem rozdávala na začátku roku, se mi nějak vytratila smazávací tabulka. Pořiďte je prosím dětem do konce září.
- Do 30.9. můžete děti zaregistrovat do osmého ročníku Logické olympiády. Soutěž je rozdělena do různých věkových kategorií. Nominační kolo se vyplňuje on-line z domova. Podrobnější informace a přihlášení najdete na www.logickaolympiada.cz. Ačkoliv teď budou pro děti některé úlohy zatím těžké, určitě se vyplatí vyzkoušet si různé typy úloh a způsob odpovědí do příštích let.
Markéta Pézlová